Mistrzowie Kodowania

Wspomnień czar... 10.11.2017

W ubiegłym roku szkolnym pisaliśmy o udziale naszej szkoły w programie "Mistrzowie Kodowania". I o tym, że zabawę z kodowaniem potrafiliśmy przenieść na wyższy poziom, zmieniając otaczającą rzeczywistość. A konkretnie... zaprogramować szkolny dzwonek. Spowodować, aby początek i koniec przerw ogłaszała muzyka, a nie wibrujący w uszach dźwięk. I choć z rozwiązania tego korzystaliśmy tylko kilka miesięcy, bo muzyka była mniej słyszalna niż tradycyjny dzwonek dla uczniów przebywających na boisku szkolnym, czy placu zabaw, to uważam, że warto było zrobić troszkę zamieszania. Po pierwsze i najważniejsze: uczniowie przekonali się, że to nie tylko zabawa dla zabawy, czy nauka dla nauki. I, że mogą osiągnąć coś realnego nawet w tak prostym programie jak Scratch. A po drugie: z tych wydarzeń została nam fajna pamiątka. Organizatorom programu "Mistrzowie Kodowania" spodobały się nasze działania i postanowili nagrodzić je profesjonalnym krótkim filmem. I to jest powód dla którego wracam do tego tematu: film został udostępniony (link poniżej). Beata Sidło

Szkolny dzwonek

Mam nadzieję, że w nowym roku wrócimy do naszych sobotnich spotkań
i znów wymyślimy coś nowego :)


Code Week 2017 16.10.2017

Z okazji trwającego właśnie Europejskiego Tygodnia Programowania, który w tym roku trwa od 7 do 22 października :) w czasie zajęć świetlicowych, choć nie tylko, próbowaliśmy oswajać roboty - Dasha i Dota, a także sprawdzaliśmy czym można zastąpić klawiaturę. Przepraszam za jakość większości zdjęć (zrobione przedpotopową komórką), ale myślę, że miny dzieciaków wynagradzają te niedociągnięcia. Beata Sidło




Po trzyipółrocznej przerwie 15.09.2017

Sprzed takiego, mniej więcej, okresu pochodzi ostatni wpis. Czwartoklasistki już daaawno nie są czwartoklasistkami, a ci, z którymi przygodę z kodowaniem zaczynaliśmy, również podążają już własnymi ścieżkami. Ale to, że nie było tu nowych wpisów nie oznacza absolutnie, że nic się w tym zakresie nie działo. Oznacza, ni mniej, ni więcej tylko tyle, że zabrakło mi czasu/siły/nie chciało mi się (właściwe podkreślić), aby dokumentować tutaj to co działo się w szkole i nie tylko. Myślę jednak, że nie ma co odgrzewać starych kotletów. Wspomnieć wystarczy, że zajęcia scratchowe z udziałem naszych uczniów i innych chętnych (z terenu naszej gminy i nie tylko) odbywały się w Publicznej Bibliotece w Samsonowie (postanowiliśmy wyjść z kagankiem oświaty poza mury naszej szkoły :)) oraz to, co opisała na swoich łamach strona gminna i Gazeta Zagnańska - zaprogramowanie szkolnego dzwonka. Było to dość istotne wydarzenie, które na tyle zostało zauważone i docenione, że firma Samsung postanowiła nagrać właśnie w naszej szkole filmik promujący kodowanie. Mam nadzieję wkrótce go tutaj podlinkować. A póki co, posypuję głowę popiołem i obiecuję systematyczniejsze dokumentowanie naszych zajęć. Beata Sidło


Kartki wielkanocne czwartoklasistek 15.04.2014

Wiktorii Szcześniak

Kamili Kobyłeckiej

i Julii Wierzbickiej


Druga wersja projektu Kuby Mierzwy 14.03.2014

Kuba dodał do swojej gierki planszę z instrukcją. Warto się pobawić. Gierka nie jest zbyt łatwa do przejścia, ale zadanie nie jest niewykonalne. Myślę, że Kuba ma zadatki na dobrego programistę. Zobaczcie sami:




Remiksujemy 12.03.2014

Według podanego wzoru, ale z naniesieniem własnych zmian powstały gry:

"Paletka", w wykonaniu Janka Salwy

i "Kot i mysz" (również Janek Salwa)


Program Kuby Mierzwy 12.03.2014

Kuba zakodował program, w którym musimy samochodzikiem dotrzeć do cyfry na planszy omijając po drodze przeszkody. Sterujemy strzałkami (przód, tył, góra, dół), ale też możemy zmienić kąt nachylenia, używając liter (a, d, w). Gierkę Kuba jeszcze dopracuje, ale już teraz należą mu się ogromne brawa, bo opracował ją całkowicie sam, od pomysłu do zakodowania. Brawo, Kuba.

Gra Kuby


Mistrzowie Kodowania na start 09.03.2014

Programowanie ma przyszłość. Nie tylko rozwija umiejętność logicznego myślenia, ale również zwiększa szansę na znalezienie dobrej pracy w przyszłości. Rozumieją to nasi uczniowie, którzy bardzo chętnie przystąpili do programu "Mistrzowie Kodowania". W naszej szkole działają dwie grupy. Jedna z klasy piątej, pod opieką pani Ani Fąfary. Druga to szóstoklasiści pod moją opieką. Program ten organizowany jest przez Samsung Electronics. Patronatem objęły go: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Całość działań rozpoczęta została szkoleniem warsztatowym dla nauczycieli (obydwie uczestniczyłyśmy w nim w czasie ferii zimowych), a teraz (od marca do końca maja) uczniowie uczą się kodować w ramach zajęć pozalekcyjnych. Korzystając ze Scratch'a tworzą własne gierki i inne aplikacje. Niektóre z nich można zobaczyć na naszej stronie (wystarczy kliknąć w logo programu w menu). Beata Sidło































Copyright © 2008-2011 by www.szkolatumlin.pl - All right reserved!